پرندگان بی پرواز

پرندگان بی پرواز

بعضی از پرندگان با آنکه بال دارند، نمی‌توانند پرواز کنند و در عوض مهارت بیشتری در دویدن یا شناکردن دارند.

شترمرغ

شترمرغ بزرگترین پرنده‌ی جهان است. پرهای این پرنده که بیشتر به کُرک شباهت دارد بدنش را گرم نگه می‌دارد. شترمرغ دو بال کوچک دارد اما نمی‌تواند پرواز کند.

دوندگان سریع

شترمرغ‌ها از تمام پرندگان جهان سریعتر می‌دوند. سرعت دویدن آنها به ۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد که حتی از اسب‌های مسابقه هم سریعتر است.

شترمرغ

شترمرغ بزرگترین پرنده‌ی جهان است. پرهای این پرنده که بیشتر به کُرک شباهت دارد بدنش را گرم نگه می‌دارد. شترمرغ دو بال کوچک دارد اما نمی‌تواند پرواز کند.

حرکت دسته جمعی

شترمرغ‌ها و شترمرغ‌های استرالیایی ترجیح می‌دهند بصورت گله‌ای زندگی کنند.

بال‌های بی‌استفاده

یکی از کاربردهای بال برای پرندگان این است که بتوانند به سرعت از دست دشمن فرار کنند. اگر پرنده‌ای هیچ دشمنی نداشته باشد شاید هرگز پرواز نکند و به مرور زمان توانایی پرواز خود را از دست بدهد.

پنگوئن‌ها

پنگوئن‌ها از باله‌های کوچک خود برای شنا کردن زیر‌آب استفاده می‌کنند. پرهای پنگوئن‌ها بسیار کوچک و فشرده است و در سرما و یخبندان از آنها حفاظت می‌کند.

باکلان‌های بی‌پرواز

در جزایر گالاپاگوس واقع در غرب آمریکای جنوبی، هیچ پستانداری که پرندگان را شکار کند یافت نمی‌شود. به همین دلیل باکلان‌های ساکن این جزایر به تدریج توانایی خود برای پرواز را از دست داده‌اند؛ اما شناگران ماهری هستند.

ریا، شترمرغ قد بلند

برخلاف بیشتر پرندگان که مادر از تخم‌ها مراقبت می‌کند، در خانواده‌ی ریاها، پدر مسئول محافظت از تخم‌ها است. گاهی ریای نر مجبور می‌شود در یک لانه از ۶۰ تخم از چند مادر مختلف نگهداری کند.

پرندگان نیوزلند

تعداد پستانداران موجود در نیوزلند آنقدر کم است که پرندگان این منطقه نیازی به پرواز (برای فرار از خطر) ندارند.

کاکاپو:‌ این پرنده که درحال انقراض است، نوعی طوطی است که پرواز نمی‌کند.

کیوی: کیوی پرنده‌ی بسیار کمیاب است و پرهایش آنقدر ریز است که به کرک شباهت دارد.

تاکاهی: نسل این پرنده‌ی زیبا تقریبا نابود شده است و اکنون کمتر از ۴۰ جفت آن در جهان وجود دارد.

سبد خرید