آفت‌ها ‌و ناقلان ‌بیماری

آفت‌ها ‌ و ناقلان ‌بیماری

حشرات با آنکه بسیار کوچک هستند اما می‌توانند خسارت‌های بسیار بزرگی بوجود بیاورند. شاید باورش سخت باشد اما این حشرات جونده، خطرناکترین موجودات جهان هستند.

مهمان‌های ناخوانده

وقتی سوسکی در خانه‌ی شما پیدا شود، خلاص شدن از دست آن کار بسیار سختی خواهد بود. سوسک‌ها غذاهای فاسد و آلوده را می‌خورند و باعث انتشار بیماری‌، آلودگی و بوی نامطبوع در خانه می‌شوند.

شپش سر

شپش‌ سر حشره‌ی کوچک و بدون‌بالی است که آنقدر محکم به موهای سر انسان می‌چسبد که به سختی می‌توان جدایش کرد. شپش از راه پوست سر، خون انسان را می‌خورد و باعث خارش سر می‌شود. تخم‌های شپش رشک نام دارد.

ملخ‌های گرسنه

هنگام بارندگی در آفریقا، میلیون‌ها ملخ آفت در دسته‌های بسیارعظیم و بزرگی به مزارع هجوم می‌آورند که حتی گاهی آسمان آن منطقه تاریک می‌شود؛ و در کوتاهترین زمان تمام محصولات کشاورزی را می‌خورند.

خون آشام ها

پشه‌ی تسه تسه حشره‌ای خونخوار است که با گزیدن پوست انسان و سایر حیوانات از خون آنها تغذیه می‌کند. در بالا تصویر این حشره را با شکم خالی و شکم پر می‌بینید. این پشه بیماری خطرناکی به نام «مرض خواب» را منتقل می‌کند.

وقتی پشه‌ای خون یک انسان مریض را بمکد، ممکن است آن بیماری را با نیش زدن، به فرد دیگری منتقل کند.

فقط حشرات ماده می‌توانند با گزیدن جانداران دیگر، خون آنها را بمکند.

حشرات نر از شهد گلها و شیره‌ی گیاهان تغذیه می‌کنند.

سوسک‌ها بدن بسیار مقاومی دارند و به سختی از بین می‌روند.

سایر آفت‌ها

انسان‌ها زمان کمی برای کنترل آفت‌ها دارند. هزاران سال است که انسان در حال تلاش برای یافتن راه مناسب برای مقابله با آفت‌های مختلف است.

سوسک سیب‌زمینی کلرادو: این سوسک کوچک می‌تواند تمام مزارع سیب زمینی را کاملاً نابود کند.
بید لباس: این بید‌ها عاشق خوردن لباس‌های پشمی هستند.
سوسک شاخک‌دراز: این سوسکها تمام درختان جنگل را نابود می‌کنند.

سبد خرید