پیدا کردن غذا

پیدا کردن غذا

بیشتر ماهی‌ها گوشتخوار هستند و هر جانوری را که در دریا پیدا شود می‌خورند. به همین دلیل اعماق دریا می‌تواند جای بسیار خطرناکی باشد.

ماهی‌های ماهی‌خوار

پلانکتون‌ها طعمه‌ی ماهی‌های کوچک می‌شوند، و ماهی‌های کوچک توسط ماهی‌های بزرگتر از خود خورده می‌شوند و این زنجیره‌ی غذایی به همین صورت تا کوسه‌ها و نهنگ‌ها ادامه دارد.

مارماهی برقی

این مارماهی که سه عضو الکتریکی در بدنش دارد، برای دفاع و شکار، شوک‌های الکتریکی قوی از خود تولید می‌کند. این امواج الکتریکی می‌تواند باعث مرگ یا فلج شدن ماهیان شود ولی اگر با انسان برخورد کند حتما او را روانه‌ی بیمارستان خواهد کرد!

پلانکتون‌ها:

بعضی از پلانکتون‌ها ماهی‌های بسیار ریزی هستند که نزدیک سطح آب زندگی می‌کنند.
شاه‌ماهی‌ها: ماهی‌های کوچکی مثل شاه ماهی‌ها از پلانکتون‌ها تغذیه می‌کنند.
ماهی‌آزاد یا سالمون: ماهی‌های بزرگتری مثل ماهی‌ آزاد از ماهی‌های کوچکتری مثل شاه‌ماهی‌ها تغذیه می‌کنند و خودشان هم طعمه‌ی ماهی‌های بزرگتری مثل کوسه‌ها می‌شوند.

قلابچه ماهی

این ماهی دقیقاً کاری که ماهیگیرها انجام می‌دهند را تقلید می‌کند؛ یعنی با استفاده از یک «میله و طعمه‌» که به سرش وصل است، توجه ماهی‌های دیگر را جلب میکند و وقتی ماهی به او نزدیک می‌شود ناگهان به سمتش می‌پرد و آن را درسته می‌بلعد.

ماهی کمانگیر بالغ می‌‌تواند آب دهانش را تا ۴ برابر اندازه‌ی خود پرتاب کند!

ماهی کمانگیر با پرتاب آب دهان چسبنده‌ی خود، حشرات بیرون از آب را شکار می‌کند.

ماهی های جهنده

بیشتر ماهی‌ها زیر آب غذا می‌خورند ولی بعضی از ماهی‌ها می‌توانند با پرش به بیرون از آب حشراتی که روی گیاهان اطراف آب نشسته اند را بگیرند و بخورند.

پیرانیا

پیرانیا که گاهی پیرانا هم گفته می‌شود، گونه‌ای از ماهی‌های دندانه‌‌شکم است که به داشتن دندان‌های بسیار تیز و وحشتناک شهرت دارد. دندان‌های بُرنده‌ی این ماهی می‌‌تواند گوشت جانداران دیگر را در چند دقیقه تکه‌تکه کند. پیرانیاها علاوه بر میوه‌ها و دانه‌ها هر موجود زنده‌ای که پیدا کنند را می‌خورند.

ماهی‌های پیرانیا برای تکه‌تکه کردن طعمه‌ی خود به صورت گروهی وارد عمل می‌شوند.

شنا کردن در مناطقی که ماهی‌های پیرانیا در آن وجود دارند برای انسان و سایر جانداران بسیار خطرناک است.

سبد خرید