زندگی در آسمان

زندگی در آسمان

بعضی از پرندگان حرکات بسیار دیدنی و جالبی در هوا به نمایش می‌گذارند. بعضی از پرندگان آنقدر در این حرکات مهارت دارند که حتی می‌توانند رو به عقب پرواز کنند. این پرندگان بیشتر عمر خود را در آسمان می‌گذرانند.

مرغ مگس سان

این پرنده‌ی بسیار کوچک به شکل عدد 8 انگلیسی بال می‌زند و با این کار می‌تواند در هوا معلق بماند و به سمت عقب نیز پرواز کند. کوچکترین گونه‌ی مرغ مگس سان که پَرزنبوری نام دارد در هر ثانیه ۸۰ بار بال می‌زند.

رکورد دار کوچکترین پرنده‌ی جهان

مرغ مگس سان پر زنبوری کوچکترین پرنده‌ی جهان است که در کوبا یافت می‌شود و از شهد گلها تغذیه می‌کند. تخم این پرنده از نخود کوچکتر است.

آکروبات هوایی

چلچله، بادخورَک و پرستو پرندگانی هستند که دم چنگال مانندی دارند که با آن می‌توانند جهت پرواز خود را کاملاً کنترل کنند. این پرندگان می‌توانند حشرات را در حال پرواز بگیرند و حتی مثل این پرستو، به طرف زمین شیرجه بزنند؛ و بدون آنکه بنشینند با سرعتی رعدآسا از رودخانه آب بخورند.

آشیانه سازی

بادخورک‌ها مثل این بادخورک شیروانی بیشتر عمر خود را در آسمان می‌گذرانند اما برای لانه سازی مجبورند بنشینند.

لانه‌ی پرستوها

پرستوها با جمع کردن کلوخه‌های خاک و گِل لانه‌های فنجانی شکلی می‌سازند که معمولاً زیر طاق یا لبه‌ی شیروانی ساختمان‌ها می‌توان لانه‌ی آنها را دید. پرستوها موقع غذا دادن به جوجه‌هایشان به جای نشستن در لانه، کنار لانه بال می‌زنند و خود را در هوا نگه می‌دارند.

پرستوها نوک کوچک اما دهان بزرگی دارند که با آن می‌توانند حشرات را وسط هوا بگیرند

لانه سازی در زمین

چلچله‌ی شنی شباهت فراوانی به پرستو دارد. این پرنده با کندن ماسه‌ّهای نرم اطراف رودخانه‌ها یا آبگیرها لانه‌ی خود را در زمین حفر می‌کند.

بادخورک

بادخورک‌ها می‌توانند ماه‌ها بی‌وقفه در هوا بال بزنند. این پرندگان حتی در حال خواب هم به پرواز خود ادامه می‌دهند و با خوردن حشرات در حال پرواز سیر می‌شوند.

سبد خرید