دنیای جانوران میکروسکوپی

دنیای جانوران میکروسکوپی

بعضی از خزندگان و حشرات آنقدر کوچک هستند که با چشم دیده نمی‌شوند و فقط با میکروسکوپ می‌توان آنها را دید. این جانوران همه جا هستند؛ حتی لابلای مژه‌های شما!

بعضی از پلانکتون‌ها به اندازه‌ی ناخن انگشت شما هستند و بعضی دیگر آنقدر کوچک هستند که با چشم دیده نمی‌شوند.

مهمان‌های ناخوانده

جانداران میکروسکوپی دوست دارند از بدن دیگران تغذیه کنند. بعضی از این موجودات مفید هستند ولی بعضی دیگر مثل این شپشِ سر، بسیار آزاردهنده هستند.

هیره‌ی مژه

شما هم مثل همه‌ی انسان‌های دیگر هیره‌هایی در لابلای مژه‌های خود دارید که از زمان نوزادی همراهتان بوده‌اند. این موجودات میکروسکوپی ضرری برای ما ندارند فقط گاهی ممکن است باعث خارش کمی بشوند.

بسیاری از پلانکتون‌ها مثل این لارو، در حقیقت نوزاد جانوران دریایی هستند.

دنیای میکروسکوپی دریا

موجودات میکروسکوپی بسیار کوچکی که در دریا زندگی می‌کنند پلانکتون نام دارند. تعداد پلانکتون‌های موجود در دریا آنقدر زیاد است که می‌توان گفت آب دریا مثل یک سوپ پلانکتون است و هرچقدر که جانوران آبزی از آن بخورند تمام نمی‌شود.

باکتری‌ها

در دهان ما بیش حدود ۳۰۰ نوع باکتری مختلف وجود دارد. این جانوران میکروسکوپی، کوچکترین موجودات زنده‌ی جهان بشمار می‌روند. این تصویر که چندین برابر بزرگتر شده است، نوک یک سوزن را در زیر میکروسکوپ نشان می‌دهد. نقطه‌های نارنجی باکتری‌ها و میکروب‌هایی هستند که نوک سوزن وجود دارند. بعضی از آنها می‌توانند ما را بیمار کنند ولی بیشتر آنها برای ما بی‌خطر هستند.

هیره‌های گردوخاک خانگی

این موجوداتی که در زیر میکروسکوپ تصویری اینچنین وحشتناک دارند در همه‌ جای اطراف ما زندگی می‌کنند. این هیره‌ها که اصلاً دیده نمی‌شونداز گردوغبار خانگی و پوسته‌های ریزی که از بدن ما می‌افتد تغذیه می‌کنند.

سبد خرید